Az influencer együttműködésekben rejlő erő – túl a sima termékmegjelenítésen: avagy hogyan legyen sikeres mind ügyfél, mind influencer oldalon egy kampány

2024-12-07
Az influencer együttműködésekben rejlő erő – túl a sima termékmegjelenítésen: avagy hogyan legyen sikeres mind ügyfél, mind influencer oldalon egy kampány

Az influencer együttműködések nagy utat jártak be az elmúlt szűk évtizedben, mióta először aktívan elkezdték a márkák felismerni a nagy követőbázissal rendelkező, és rájuk hatással, befolyással bíró személyeket; a velük való közös munkában rejlő erőt, vagyis az influencereket. Noha az ilyen jellegű együttműködések a különböző ügynökségek közötti határmezsgyén mozognak, révén a lehetőségek széles skálájának, PR megoldásként is gyakran élünk vele. Az utóbbi évek tapasztalatai azt mutatják, hogy pusztán egy statikus fotón keresztül bemutatni egy terméket egy ismert személy mellett már nem elegendő. Ez az megközelítés inkább „reklám” érzést kelt a követőkben, ami arra ösztönzi őket, hogy tovább görgessenek. Túl sok ilyen tartalom az influencerek oldalán hosszú távon pedig negatívan hathat számukra is, mivel elveszíthetik hitelességüket a követőik szemében.

A kölcsönös siker kulcsa a kreativitásban rejlik. Mindkét oldalról szükség van egy közös értésre és rugalmasságra, nyitottságra, hogy olyan végeredmény születhessen, ami az ügyfél és az influencer számára is sikert hoz (a következetesség pedig még egy szelete ennek a tortának, vagyis érdemes hosszabb távon együtt dolgozni egy, vagy több influencerrel).

2023. szeptember 5-től az OTP Bank ügyfelei számára három új wallet alkalmazás is elérhetővé vált, elindult a Google Pay, a Garmin Pay és a Xiaomi Pay szolgáltatás is – vagyis ilyen eszközökön keresztül is lehetővé vált az érintéses fizetés OTP Bankos bankkártyákkal. Ennek a kampánynak az üzeneteit pedig influencer együttműködéssel is ki szerettük volna hangosítani. OTP Bank kampányok során már többször dolgoztunk együtt Puskás-Dallos Petivel, így a korábbi pozitív tapasztalatok miatt ezen a kampányon is vele terveztünk. Egy alap megközelítéssel indultunk, amit az influencer ügynökséggel és közvetetten Petivel közösen alakítottunk tovább, így született meg a végleges koncepció: Puskás-Dallos Peti és Korda Gyuri-Balázs Klári házaspárral egy közös videót készítünk, így elérve a fiatalabb és a régebb óta fiatal célcsoportot. A körülbelül 1 perces videóban a Korda házaspárnál vagyunk (fiktív helyszínen), ahol Puskás Peti egyfajta komornyikot alakít, majd egy futár érkezik hozzájuk, akinél fizetni kell – ennek kapcsán keresgélni kezdi otthon a pénzt Gyuri bácsi, mire a komornyik segít és Androidos telefonnal megmutatja Gyuri bácsinak, hogy így is lehet fizetni és nem kell keresgélni a fizikális kártyát vagy a készpénzt.

A videót Puskás-Dallos Peti IG és TikTok, a Korda házaspárnak pedig TikTok és FB oldalain osztottuk meg, így lefedve a közösségi felületeket is – az eredmények pedig minden oldalon elismerésre adtak okot. Peti IG oldalán az elérés, az interakció és a lejátszások száma is a szokásosnál magasabb eredményt hozott, a videó a 17. legnépszerűbb tartalom volt a megelőző 3 hónapot tekintve a felületen, tehát átlag feletti és kiemelendő volt, ráadásul egy olyan időszakban (december, karácsony közelében), ahol tapasztalatok szerint minden felület kicsit alul szokott teljesíteni – és ezen környezetben sikerült ilyen erős eredményt elérni a videóval. Továbbá többek között ilyen kommentekkel alatta:

  • Ez mennyire aranyos reklám😂🥰🥰
  • Ez eszméletlen jó lett. Zsenik vagytok. 👏👏🔥❤️

A fentebbi példa is mutatja, hogy valóban van erő és lehetőség az influencer együttműködésekben, és kreatív megközelítéssel win-win eredményt hozhat, mind ügyfél, mind influencer oldalon – a mi dolgunk pedig, hogy ezt az összeköttetést és kapcsolatot megtaláljuk és végig vezessük.

If you are interested,
you are welcome to be a regular!
City of Budapest