Krízis alatt derül ki, ki tud szörfözni – avagy ezért van szükséged válságkommunikációs tréningre

2025-06-26
Kategória
Tanuld meg, hogyan kezeld profin a válságokat. Személyre szabott kríziskommunikációs tréning cégeknek – szimulált gyakorlatokkal, bizonyított hatékonysággal. Mert a krízis hullámai jönnek. A kérdés csak az, hogy a céged elmerül – vagy meglovagolja azokat.

Egy rosszul kezelt válság reputációs és üzleti katasztrófához vezethet. De egy jól kezelt helyzet akár erősítheti is a márkádba vetett bizalmat. Ahhoz viszont, hogy egy váratlan helyzetben profin és összehangoltan tudjatok reagálni, kommunikációs felkészültségre van szükség – pontos szerepekkel, protokollokkal, gyakorlattal. A cégek több mint fele mégis felkészületlen. ha úgy tetszik, akkor nemhogy szörfözni, hanem még úszni sem tanulnak meg, pedig a hullámok csak érkeznek töretlenül.

A cégek több mint fele nincs felkészülve

A Capterra 2023-as felmérése szerint az amerikai cégek csupán 49%-a rendelkezik hivatalos, írásos válságkommunikációs tervvel, míg 28% csak informális, szóbeli megállapodásokra támaszkodik. Pedig a tervvel rendelkezők 98%-a hatékonynak ítélte meg válsághelyzetben használt stratégiáját, sőt a tapasztalatok alapján a megkérdezett vezetők 77%-a még tovább bővítené a rendszerét.

Az európai helyzet sem jobb: a Crisis Communications Network Europe szerint a szervezetek 90%-ának közepes vagy gyenge a felkészültsége. A leggyakoribb hiányosságok: nem tisztázott szerepkörök, elmaradó tréningek, nincs valós idejű közösségi médiafigyelés, nincsenek előre kidolgozott üzenetek.

De mit is tehetünk? Hogyan készülhetünk fel egy olyan krízisre,ami egyik pillanatról a másikra érhet minket!?

Kríziskommunikációs rendszer építése

Kezdetnek érdemes magát a rendszert felülvizsgálni, vagy ha nincsen kiépíteni. A siker érdekében mi nem sablonokkal jövünk. A világszerte használt és bevált FleishmanHillard A.R.C. módszertanunkkal (Assess – Respond – Control) olyan válságkezelő rendszereket építünk, amik tényleg működnek – rugalmasan, gyorsan, szervezetre szabva. Ilyenkor a vállalat felépítéséhez, működéséhez igazodva kialakítjuk a folyamatokat, protkollokat, felelősöket, és egy „kézikönyvben” összefoglaljuk azokat. Így a legfontosabb információkat minden érintett kollégával meg lehet ismertetni, hogy ha jön a hullám, mindenki szinkronban legyen. Vagyis itt, már megismerjük, hogy mit kell tennünk, ha a felszínen szeretnénk maradni.

Tesztelés - egyetlen nap alatt megtapasztalhatjátok, hogyan reagáltok egy válságban

Szimulált válságkommunikációs tréningünkkel csapatod egy nap alatt átélheti, mit jelent gyorsan, hitelesen és összehangoltan kommunikálni egy váratlan krízis során. A gyakorlati modulok valós példákon alapulnak, és a résztvevők saját szerepükben, élő helyzetekben tesztelhetik magukat. Ez nem PowerPoint – ez valóságra épülő tapasztalatszerzés.

Már több mint két kontinens, számos cége vette igénybe tréningünket – személyesen és online is. Átlagos elégedettségi arány: 98%.

Mit nyersz vele vezetőként vagy márkaként?

Időt és reputációt nyerhetsz: gyors és átlátható reagálással elkerülhető a hírnév csorbulása. Egy előre, akár velünk közösen kidolgozott kríziskommunikációs protkoll alapján csapatod tudni fogja, mit kell tennie:

- Nem a válság idején kell először döntéseket hozni.

- Vezetői kompetenciát és magabiztosságot építesz: belső és külső kommunikációs helyzetekre egyaránt.

- Jobb ügyfél- és partnerbizalom: azokban a márkákban bíznak, amelyek profin kezelik a válságokat.

Ezekre a protokollokra építjük a kríziskommunikációs tréningünket. Ezt olyan cégeknek ajánljuk, akik már rendelkeznek tervvel, de nem tesztelték gyakorlatban, vagy éppen elég régen tették ezt. Szintén hasznos olyan szervezetek számára, amelyek aktív szereplői a médiának vagy közösségi térnek, illetve olyan vezetőknek, akik szeretnének magabiztosan cselekedni krízishelyzetben.

A tréning során személyre szabott szimulációkkal dolgozunk, gyakran valóban megtörtént iparági esetek alapján. A résztvevők éles döntési helyzetekben, stressztesztelt környezetben tanulnak meg együttműködni, majd közösen értékeljük ki a tapasztalatokat, és frissítjük a kommunikációs protokollokat.

Ne várj a következő hullámra

Ne akkor kezdj el készülni, amikor már baj van. Tedd meg az első karcsapást most: kérj egy ingyenes igényfelmérő konzultációt, és nézzük meg együtt, hol áll jelenleg a céged válságkommunikációs felkészültsége. https://www.fleishmanhillard.hu/contact

FleishmanHillard Budapest – válságkommunikációs tanácsadás és tréningek nemzetközi tapasztalattal, helyi megértéssel.

Ha érdekelnek a részletek keress minket bátran!

Legyél te is a törzsvendégünk!
City of Budapest